Vannmåleravlesning via SMS

Mandag 26. november sender vi ut SMS og avlesningskort om vannmåleravlesning.

Illustrasjon SMS-varsling av vannmålerstandI Randaberg kommune er det nå mulig å rapportere vannmålerstanden på 3 måter:

1. Via mottatt SMS (se illustrasjon til høyre).
    2. Via tilsendt avlesningskort med kode: Gå inn på nettstedet www.leseav.no.
    3. Via tilsendt avlesningskort: Som fylles ut og leveres på servicetorget i Randaberg kommune, eller sendes i posten.

Enklest via SMS
    Varsel om vannmåleravlesning sendes ut via SMS til de som har registrert nummer i offentlige registre. Tilsendt SMS besvares enkelt med målerstand.

Sjekk at du leser av korrekt vannmåler ved å sammenligne vannmålernummeret på mottatt varsel, mot nummeret på vannmåleren. Begynn avlesningen fra venstre. Tall bak komma eller røde tall skal ikke tas med.

Via avlesningskort
    For de som får tilsendt avlesningskort, er det på kortet informasjon om hvordan du kan registrere dataene dine.

Frister
    Vi ber om at alle som har mottatt SMS om å svare med målerstand innen torsdag 29. november. De som ikke har svart innen fristen vil få en påminnelse etter dette via ny SMS. Ved fortsatt manglende respons per SMS, får du tilsendt avleserkort per post.