Du er her: Hjem / Kontakt oss

Kontaktinformasjon

Innhold

    Kontakt oss

    • Besøksadresse: Randabergveien 370, 4070 Randaberg.
    • Postadresse: Postboks 40, 4096 Randaberg.
    • Åpningstider: Servicetorget er åpent mandag og onsdag fra kl. 08.00 til 15.30, tirsdag og torsdag fra kl. 09.00 til 15.30. Fredag 08.00-15.00. Lørdag stengt.
    • Åpningstider i forbindelse med jul og nyttår: 23. desember kl. 08.00-15.30. 24.desember, 25. desember og 26. desember stengt. Fredag 27. desember kl. 08.00-15.00. Mandag 30. desember kl. 08.00-15.00. Tirsdag 31. desember og onsdag 1. januar stengt.
    • Telefon: 51 41 41 00.
    • E-post: post@randaberg.kommune.no.
    • Kommunenummer: 1127.
    • Organisasjonsnummer: 934 945 514.
    Tjeneste- og koordineringskontoret
    • Besøksadresse: Torvmyrveien 24, 4070 Randaberg
    • Postadresse: Postboks 40, 4096 Randaberg
    • Telefon: 908 39 408
    NAV Randaberg
    • Besøksadresse: Randabergveien 370, 4070 Randaberg.
    • Postadresse: Postboks 78, 4096 Randaberg.
    • Åpningstider: Mandag, onsdag og fredag kl. 10.00-12.00. Åpent hver dag mellom kl. 09.00-15.30 for avtalte møter.
    • Telefon: 55 55 33 33.
    Bruk eDialog for sikker sending

    Dine henvendelser til Randaberg kommune via post og e-post blir behandlet i samsvar med offentlighetsloven. Dokumenter som sendes til kommunen er i utgangspunktet offentlige. Send derfor ikke e-post til kommunen med informasjon som du ikke ønsker skal bli allment kjent. 

    eDialog: Klikk her for veiledning og pålogging.

    Mer om post og e-post

    Randaberg kommune er forpliktet til å behandle alle dokumenter, også e-post, i samsvar med bestemmelsene i offentlighetsloven (lov av 19. mai 2006 nr. 16). Det betyr blant annet at alle kommunens saksdokumenter, inkludert all korrespondanse til og fra kommunens ulike organer, som hovedregel er offentlige. Den som ønsker det, kan be om innsyn i kommunens saksdokumenter etter offentlighetsloven. 

    Henvendelser via e-post blir vurdert for journalføring på lik linje med andre dokumenter. 

    Kommunen er etter arkivloven (lov av 4. desember 1992 nr. 126) forpliktet til å føre offentlig journal. I journalen skal all korrespondanse til og fra kommunen føres opp. Følgende opplysninger går som hovedregel fram av offentlig journal: Avsenders navn, mottakers navn, dokumentets dato og en kort beskrivelse av dokumentets innhold. Journalen blir imidlertid alltid ført på en slik måte at den ikke røper taushetsbelagte opplysninger. 

    Be om innsyn

    Offentlighetsprinsippet er grunnleggende for Randaberg kommunes virksomhet og gir rett til innsyn i kommunens dokumenter.

    Innsyn i saksbehandlingen
    I Randaberg kommune kan du lese de offentlige postlistene, i tillegg til å søke etter dokument og saker eller lese saksdokument fra politiske møter. Innsyn i saksbehandlingen øker innbyggernes engasjement for lokaldemokratiet, og gir dessuten mulighet til å kontrollere og påvirke kommunen.

    Innsynsretten i kommunens dokumenter er forankret i offentleglova. Innbyggere og media kan be om å innsyn i dokumenter i en bestemt sak ved å sende inn forespørsel via e-post.

    Meld feil

    Meld fra til kommunen om feil på vei, park, vann, avløp og renovasjon:

    Gå til Meld feil-siden 

    Bruk vakttelefonen ved akutte hendelser:
    Meld feil-siden blir normalt ikke sjekket utenom kommunens åpningstider. Alle akutte situasjoner eller hendelser på vann, avløp, vei og park må derfor meldes direkte til vakttelefonen, tlf. 908 34 403.

    Lyse skal ha melding om feil på gatelys:

    Meld feil om gatelys 

    Nødnummer

    Krisetelefon Randaberg kommune: 911 53 783 / 915 56 545
    Legevakt: 116117

    Brann: 110
    Politi: 112
    Ambulanse: 113

    Nettsted for førstehjelp: 113 FØRSTEHJELP

    Vakttelefoner

    Vakttelefoner Randaberg kommune, ettermiddag og kveld:

    • Tekniske tjenester: 908 39 403
    • Hjemmesykepleien: 900 73 441
    • Bygg og eiendom: 908 59 889
    • Helse og velferd:
      Randaberg sykehjem: 488 68 238
      Vistestølen sykehjem: 458 70 549 
      Avdeling Sentrum: 975 51 714
      Vestre Goa bofellesskap: 954 66 801
      Avdeling Torset: 416 43 963 
      Nordheiå bofellesskap: 481 30 552 
    Veterinærvakt

    Alle dager fra kl. 16.00 til påfølgende dag kl. 08.00, og i helgene samt bevegelige helligdager.

    Vakten deles mellom disse veterinærene:

    Per Aspelund – tlf. 51 72 33 39
    Arne Revheim – tlf. 51 54 21 21
    Tone Runhild Skadsem – tlf. 944 87 150
    Anne Signy Nessa – tlf. 403 36 868
    Mark Welsh – tlf. 413 22 638

    Privat smådyrvakt

    • Hinna Dyreklinikk: Tlf. 51 81 90 90
    • Tu Dyreklinikk: Tlf. 51 78 85 90
    • Sandnes Smådyrklinikk: Tlf. 51 66 69 98

    Mattilsynet

    Beredskapsvakt: Tlf. 22 40 00 00

    Kommunens kriseledelse

    Kriseledelsen i Randaberg kommune er identisk med rådmannens ledergruppe, ordfører og enkelte rådgivere og fagpersoner.

    Oversikt over kommunens kriseledelse

    Politiske gruppeledere

    Klikk her for kontaktinformasjon gruppeledere.

    Kontaktinformasjon for SUS

    Tjeneste- og koordineringskontor

    Telefon dagtid (8-15, hverdager): 908 39 408
    Faks dagtid: 51 41 42 69
    Telefon utenom kontortid (etter kl. 15, alle dager, helg og helligdag): 900 73 441
    Faks utenom kontortid: 51 41 42 47
    Postadresse: Randaberg kommune, avd. for tjenesteplanlegging, postboks 40, 4096 Randaberg

    Hjemmesykepleie

    Vakttelefon hele døgnet: 900 73 441

    Psykiatritjeneste

    Telefon dagtid (8-15): 416 97 850
    Telefon utenom kontortid, legevakt: 116117

    Kreftkoordinator

    Telefon dagtid (8-15.30): 468 87 860

    Demenskoordinator

    Telefon dagtid (8-15): 488 82 146

    Randaberg sykehjem

    Telefon (hele døgnet): 488 68 238
    Faks: 51 41 93 10

    Kommunal akutt døgnplass (KAD) på Randaberg sykehjem

    Telefon (hele døgnet): 488 68 238
    Telefon fagansvarlig sykepleier (hele døgnet): 947 90 386

    Vistestølen sykehjem

    Telefon fagansvarlig sykepleier (kl. 07.30-22.00): 458 70 549

    Telefon natt (kl. 22.00-07.30): 51 73 33 48

    Varslingsliste for Mekjarvik industriområde

    UMS - telefonvarsling

    Randaberg kommune har tatt i bruk telefonvarsling til innbyggerne.

    Via UMS ServiceVarsling (levert av UMS – Unified Messaging Systems AS), sørger kommunen for at du raskt får beskjed via telefon eller SMS, for eksempel ved planlagt vedlikehold av ledningsnettet, uventet vannstans, stenging av veier eller annen viktig informasjon.

    Varsling på adresser

    Varslingen skjer ved at det blir sendt ut SMS til alle mobiltelefoner, og en automatisert talemelding til de kontaktpersonene som kun er registrert med fasttelefon. Systemet er adressebasert, som betyr at melding blir sendt automatisk innenfor et gitt område og bestemte adresser i kommunen som er berørt av en hendelse. 

    Innbyggerportal for vannavstengninger, strømstans, feiing, brøyting m.m.

    Dersom du per i dag ikke har mottatt en slik melding fra kommunen, må du gå inn på lenken over og kontrollere og eventuelt redigere dine mobil- og fasttelefonnummer som du ønsker varsel til. Dette gjelder spesielt de med telefon registrert på arbeidsgiver, eiere av fritidsbolig, studenter uten fast bopel og andre som selv må legge seg til i systemet.

    Personvernet er ivaretatt

    Utvalget av innbyggere som blir varslet hentes fra offentlige registre etter søknad fra hver enkelt bruker og etter godkjennelse fra Skattedirektoratet.

    Data som hentes og behandles av UMS benyttes kun til varslingstjenester og blir ikke utlevert til andre.

    Fant du det du lette etter?

    Takk for din tilbakemelding

    Hva forsøkte du å finne?