Kontakt oss
- Besøksadresse: Randabergveien 370, 4070 Randaberg.
- Postadresse: Postboks 40, 4096 Randaberg.
- Åpningstider: Servicetorget er åpent for besøkende mandag-torsdag kl. 08.00-15.30 og fredag 08.00-15.00. Sentralbordet er åpent mandag-fredag kl. 09.00-14.00. Lørdag er det stengt.
- Telefon: 51 41 41 00
- E-post: post@randaberg.kommune.no
- Sikker sending: eDialog
- Kommunenummer: 1127
- Organisasjonsnummer: 934 945 514
Mer om post, e-post og sikker sending med e-Dialog
Randaberg kommune er forpliktet til å behandle alle dokumenter, også e-post, i samsvar med bestemmelsene i offentlighetsloven (lov av 19. mai 2006 nr. 16). Det betyr blant annet at alle kommunens saksdokumenter, inkludert all korrespondanse til og fra kommunens ulike organer, som hovedregel er offentlige. Den som ønsker det, kan be om innsyn i kommunens saksdokumenter etter offentlighetsloven.
Alle henvendelser blir vurdert for journalføring. Send derfor ikke e-post til kommunen med informasjon som du ikke ønsker skal bli allment kjent.
Kommunen er etter arkivloven (lov av 4. desember 1992 nr. 126) forpliktet til å føre offentlig journal. I journalen skal all korrespondanse til og fra kommunen føres opp. Følgende opplysninger går som hovedregel fram av offentlig journal: Avsenders navn, mottakers navn, dokumentets dato og en kort beskrivelse av dokumentets innhold. Journalen blir imidlertid alltid ført på en slik måte at den ikke røper taushetsbelagte opplysninger.
eDialog: Klikk her for veiledning og pålogging.
Be om innsyn
Offentlighetsprinsippet er grunnleggende for Randaberg kommunes virksomhet og gir rett til innsyn i kommunens dokumenter.
Innsyn i saksbehandlingen
I Randaberg kommune kan du lese de offentlige postlistene, i tillegg til å søke etter dokument og saker eller lese saksdokument fra politiske møter. Innsyn i saksbehandlingen øker innbyggernes engasjement for lokaldemokratiet, og gir dessuten mulighet til å kontrollere og påvirke kommunen.
Innsynsretten i kommunens dokumenter er forankret i offentleglova. Innbyggere og media kan be om å innsyn i dokumenter i en bestemt sak. Send forespørsel via e-post direkte fra saken du ønsker innsyn i, eller send e-post til post@randaberg.kommune.no.
NAV Randaberg
- Besøksadresse: Randabergveien 370, 4070 Randaberg.
- Postadresse: Postboks 78, 4096 Randaberg.
- Åpningstider NAV
- Telefon: 55 55 33 33.
Ansattoversikt
Finne en ansatt?
I ansattoversikten kan du søke etter ansatte, eller bla gjennom de ulike avdelingene.
Nødnummer
Krisetelefon Randaberg kommune: 911 53 783 / 915 56 545
Legevakt: 116117
Brann: 110
Politi: 112
Ambulanse: 113
Alarmtelefon for barn og unge: Alarmtelefon
Barnevernvakten: Kontaktinformasjon
Nettsted for førstehjelp: 113 FØRSTEHJELP
Kommunens kriseledelse
Kriseledelsen i Randaberg kommune er identisk med kommunedirektørens ledergruppe, ordfører og enkelte fagpersoner.
Oversikt over kommunens kriseledelse
- Magne Fjell, kommunedirektør
tlf. 915 56 545
e-post: magne.fjell@randaberg.kommune.no - Jarle Bø, ordfører
Tlf.: 488 44 788
E-post: jarle.bo@randaberg.kommune.no - Jan-Kåre Ruud, beredskapsansvarlig
Tlf.: 911 53 783
E-post: jan-kare.ruud@randaberg.kommune.no - Tone Merethe Haugen, kommunalsjef Kommunikasjon og demokrati
Tlf.: 982 13 579
E-post: tone.m.haugen@randaberg.kommune.no - Ole Bernt Lenning, kommuneoverlege
Tlf.: 900 27 013
E-post: ole.bernt.lenning@randaberg.kommune.no - May Sissel Vadla, kommuneoverlege
Tlf: 984 92 399
E-post: may.sissel.vadla@randaberg.kommune.no
- Elisabeth Sortland Sande, kommunalsjef Helse og velferd
Tlf.: 952 44 039
E-post: elisabeth.sortland.sande@randaberg.kommune.no - Kel Tighe, kommunalsjef NAV Randaberg
Tlf.: 469 07 644
E-post: kel.tighe@randaberg.kommune.no - Lars Helge Lassa Vedøy, kommunalsjef Økonomi
Tlf.: 997 03 399
E-post: lahvedoy@randaberg.kommune.no - Aina Frankrig, kommunalsjef Personal og organisasjon
Tlf.: 908 15 581
E-post: aina.frankrig@randaberg.kommune.no - Petter Andreas Hagen, kommunalsjef Oppvekst
Tlf.: 478 47 283
E-post: petter.hagen@randaberg.kommune.no - Jorunn Bogevik, kommunalsjef Tekniske tjenester
Tlf.: 902 31 636
E-post: jorunn.bogevik@randaberg.kommune.no - Tonje Kvammen Doolan, kommunalsjef Plan og miljø
Tlf.: 415 84 145
E-post: tonje.doolan@randaberg.kommune.no - Anders Jaarvik, kommunalsjef Kultur
Tlf.: 928 19 521
E-post: anders.jaarvik@randaberg.kommune.no
Vakttelefoner
Vakttelefoner Randaberg kommune, ettermiddag og kveld:
- Tekniske tjenester: 908 39 403
- Bygg og eiendom: 908 59 889
- Helse og velferd:
Randaberg sykehjem: 488 68 238
Vistestølen sykehjem: 458 70 549
Avdeling Sentrum: 975 51 714
Vestre Goa bofellesskap: 954 66 801
Avdeling Torset: 416 43 963
Nordheiå bofellesskap: 481 30 552
Veterinærvakt
Du kan kontakte en veterinær alle dager fra kl. 16.00 til påfølgende dag kl. 08.00, og i helgene samt bevegelige helligdager. Veterinæren treffes på tlf.nr. 959 10 402.
Mattilsynet
Beredskapsvakt: Tlf. 22 40 00 00
Kontaktinformasjon Helse og velferd
Tjeneste- og koordineringskontor
Telefon dagtid (8-15, hverdager): 908 39 408
Faks dagtid: 51 41 42 69
Telefon utenom kontortid (etter kl. 15, alle dager, helg og helligdag): 900 73 441
Faks utenom kontortid: 51 41 42 47
Postadresse: Randaberg kommune, avd. for tjenesteplanlegging, postboks 40, 4096 Randaberg
Hjemmesykepleie
Telefon (hele døgnet): 900 73 441
Psykiatritjeneste
Telefon dagtid (8-15): 416 97 850
Telefon utenom kontortid, legevakt: 116117
Kreftkoordinator
Telefon dagtid (8-15.30): 468 87 860
Demenskoordinator
Telefon dagtid (8-15): 488 82 146
Randaberg sykehjem
Telefon (hele døgnet): 488 68 238
Faks: 51 41 93 10
Kommunal akutt døgnplass (KAD) på Randaberg sykehjem
Telefon (hele døgnet): 488 68 238
Telefon fagansvarlig sykepleier (hele døgnet): 947 90 386
Vistestølen sykehjem
Telefon fagansvarlig sykepleier (kl. 07.30-22.00): 458 70 549
Telefon natt (kl. 22.00-07.30): 51 73 33 48
Ta kontakt med økonomiavdelingen
Send en henvendelse til Økonomiavdelingen i Randaberg kommune.
Bestill møte med byggesaksbehandler
På grunn av covid-19 er det ikke mulig å bestille tid for personlig oppmøte.
Vennligst ta kontakt via telefon 51 41 41 00 eller e-post: post@randaberg.kommune.no
Politiske gruppeledere
Klikk her for kontaktinformasjon gruppeledere.
Tannlegevakten Stavanger
Samarbeid mellom flere kommuner
Tannlegevakten Stavanger tilbyr akutt tannlegetime for innbyggere i kommunene Bjerkreim, Eigersund, Forsand, Gjesdal, Hå, Hjelmeland, Klepp, Kvitsøy, Lund, Randaberg, Rennesøy, Sandnes, Sokndal, Sola, Stavanger, Strand og Time.
Tannlegevakt brukes ved akutt behov for tannlege utenom ordinære åpningstider, som i helger, under høytider og på helligdager.
Adresse: Tastagaten 30/32, 4007 Stavanger
Telefon: 51 52 33 44
Åpningstider: Lørdag, søndag og helligdager, kl. 11–15.
Hjemmeside: https://www.tannlegevakt.nu/rogaland/stavanger/tannlegevakten-stavanger/
Meld feil
Meld fra til kommunen om feil på vei, park, vann, avløp og renovasjon:
Bruk vakttelefonen ved akutte hendelser:
Meld feil-siden blir normalt ikke sjekket utenom kommunens åpningstider. Alle akutte situasjoner eller hendelser på vann, avløp, vei og park må derfor meldes direkte til vakttelefonen, tlf. 908 39 403.
Lyse skal ha melding om feil på gatelys:
Varslingsliste for Mekjarvik industriområde
UMS - telefonvarsling
Randaberg kommune har tatt i bruk telefonvarsling til innbyggerne.
Via UMS ServiceVarsling (levert av UMS – Unified Messaging Systems AS), sørger kommunen for at du raskt får beskjed via telefon eller SMS, for eksempel ved planlagt vedlikehold av ledningsnettet, uventet vannstans, stenging av veier eller annen viktig informasjon.
Varsling på adresser
Varslingen skjer ved at det blir sendt ut SMS til alle mobiltelefoner, og en automatisert talemelding til de kontaktpersonene som kun er registrert med fasttelefon. Systemet er adressebasert, som betyr at melding blir sendt automatisk innenfor et gitt område og bestemte adresser i kommunen som er berørt av en hendelse.
Innbyggerportal for vannavstengninger, strømstans, feiing, brøyting m.m.
Dersom du per i dag ikke har mottatt en slik melding fra kommunen, må du gå inn på lenken over og kontrollere og eventuelt redigere dine mobil- og fasttelefonnummer som du ønsker varsel til. Dette gjelder spesielt de med telefon registrert på arbeidsgiver, eiere av fritidsbolig, studenter uten fast bopel og andre som selv må legge seg til i systemet.
Personvernet er ivaretatt
Utvalget av innbyggere som blir varslet hentes fra offentlige registre etter søknad fra hver enkelt bruker og etter godkjennelse fra Skattedirektoratet.
Data som hentes og behandles av Everbridge (tidligere UMS) benyttes kun til varslingstjenester og blir ikke utlevert til andre.