eDialog - sikker innsending av dokumenter til kommunen
Innhold
Å sende dokumenter via e-post kan være usikkert, i tillegg kan de bli stoppet i spamfilteret hos e-postleverandøren din. Ved å bruke eDialog kommer dokumentene dine raskt fram til mottakeren, på en enkel og trygg måte.
Slik bruker du eDialog
- Klikk her for å sende oss post via eDialog
- Logg deg inn ved hjelp av ID-porten.
- Fyll i skjemaet og last inn eventuelle vedlegg i form av PDF-filer.
Slik fyller du ut skjemaet:
- Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
- Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).
- Tittel: Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummeret hvis dette er kjent.
- Kommentar: Gi eventuelt en utfyllende beskrivelse av forsendelsen din.
- Husk å laste opp relevante vedlegg som (inntil videre) må være i PDF-format.
- Klikk på "Send forsendelse". Forsendelsen blir da kryptert og sendes direkte til vårt sak/arkivsystem.
- Du får kvittering med referansenummer på e-post (fra svarut.ks).
Slik kan du omgjøre et dokument til PDF-format
- For Word-dokument velger du "Lagre som" og deretter filtype pdf.
- LibreOffice og OpenOffice har egen knapp på verktøylinja som heter "Eksporter til PDF".
Egne skjema
Du skal ikke bruke eDialog hvis:
- Kommunen har elektroniske skjemaer til formålet, for eksempel søknad om barnehageplass, søknad om stilling m.m.
- Henvendelsen gjelder enkle spørsmål som ikke skal journalføres hos oss, da kan du sende e-post til: post@randaberg.kommune.no.
Fant du det du lette etter?
Takk for din tilbakemelding
Hva forsøkte du å finne?