Bestill radonmåling nå

Randaberg kommune tilbyr nå radonmåling til reduserte priser, gjennom samarbeid med firmaet Radonassistanse AS.

Tilbudet gjelder for innbyggerne i kommunene i Sør-Rogaland.

En målepakke for to rom koster 375 kr inkl. porto, som huseier betaler selv. Målepakken bestilles enten direkte på hjemmesiden til Radonassistanse AS (meny Kampanje, brukernavn HELSE, passord 2011), eller via telefon 954 51 488.

Radon i inneluft øker risikoen for lungekreft. Risikoøkningen bestemmes av hvor lang tid man utsettes for radon og av hvor høyt radonnivået er. I skoler, barnehager og utleieboliger, som er omfattet av strålevernforskriften, stilles det bindende krav til radonnivåene. Når det gjelder andre bygninger, anbefaler Statens strålevern at de skal ha så lave radonnivåer som praktisk mulig og innenfor anbefalte grenseverdier.

Klikk her for mer informasjon om radon i inneluft (Statens Stråleverns informasjonssider)