Illustrasjonsbilde: Logoer til de ti partiene som stiller liste under kommunevalget i Randaberg kommune.

Ti partier stiller til valg i Randaberg kommune i 2023

Av: Kommunikasjon
Publisert: 31.03.2023
Randaberg kommune kan se fram til et spennende valg i 2023, med hele ti partier som stiller til valg.

De ti partiene som stiller til valg er: Arbeiderpartiet, Høyre, Fremskrittspartiet, Kristelig Folkeparti, Miljøpartiet De Grønne, Senterpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Venstre, Rødt og Industri og Næringspartiet.

Det er første gang Rødt og Industri og Næringspartiet stiller liste ved et valg i Randaberg kommune.

Fristen for partiene til å levere listeforslag gikk ut kl. 12 fredag 31. mars.

Her kan du lese mer om valget og se partilistene i Randaberg

Randaberg kommune oppfordrer alle stemmeberettigede til å sette av tiden til å delta i valget og gjøre sin stemme hørt.

— Lokaldemokratiet er en viktig del av den norske samfunnsmodellen. Det er flott at så mange partier stiller lister til valget, så gleder jeg meg til valgkampen, og vil benytte anledningen til å ønske alle partier og kandidater lykke til, sier ordfører Jarle Bø.

Valget vil finne sted søndag 10. og mandag 11. september 2023, og det vil være mulig å forhåndsstemme fra 10. august til 8. september.