Kortere intervall for tredje dose

Av: Kommunikasjon
Publisert: 03.11.2023
Regjeringen endrer intervallet til 4,5 måneder mellom dose 2 og oppfriskningsdose 3 av koronavaksinen.

Det er nå satt opp ekstra vaksinasjonsdager mandag 20. og mandag 27. desember, slik at de over 45 år skal få vaksinert seg så fort som mulig.

— Det er særlig viktig at alle over 65 år, og personer med høy risiko for alvorlig sykdom, blir vaksinert med en oppfriskningsdose så raskt som mulig og innenfor vaksinasjonsintervallet som nå er satt, opplyser vaksinekoordinatorene Inger Elin Myhre og Siw Diane Myhre Johanson i Randaberg kommune.

Vaksinekoordinatorene oppfordrer de som enda ikke har vaksinert seg om å gjøre det nå.

— Vi har satt opp faste timer fra klokken 12 til 15.15, og drop in-timer mellom klokken 16 og 17.30 disse to dagene.

Gå inn her for å bestille vaksinetime

Du kan også bestille time på vegne av andre (barn, forelder).

Dersom du ikke klarer å bestille time selv:

• Vaksinetelefonen: 40 40 88 94 - åpent hverdager mellom kl. 08.30 og 10.30.
    Vi ber om at Vaksinetelefonen fortrinnsvis brukes for de som ikke har BankID/klarer å booke time selv.
  • E-post: vaksinekoordinator@randaberg.kommune.no.