Godt nytt år til alle!

Av: Kommunikasjon
Publisert: 03.11.2023
Nyttårshilsen fra ordfører Jarle Bø.

Kjære alle sammen!

Vi har lagt bak oss nok et krevende år. Siden pandemien rammet oss i mars for snart to år siden, har det nærmest vært unntakstilstand.

Sammen har vi jobbet hardt for å holde smitten nede i Randaberg.

93 år gamle Aud Nedrehagen var den aller første i Randaberg som fikk koronavaksine, 6. januar i år. Siden den gang er det satt snart 20 000 vaksinedoser i kommunen, og vi er godt i gang med å gi tredje dose til våre innbyggere.

Regjeringen understreker på nytt at vaksinering er et av de viktigste verktøyene mot pandemien. Jeg oppfordrer derfor alle som enda ikke har tatt første, andre eller tredje dose, om å gjøre det.

I 2022 feirer Randaberg 100 år som egen kommune.

Jubileet markeres med aktiviteter gjennom hele året. Vi har lagt store planer for feiringen.

Jubileet starter lørdag 29. januar med «Vinterugå», med åpning av vår egen skøytehall og avduking av en historisk fotoutstilling, «Sammen i hundre år». Til sommeren blir det egen barnefestival og «Vandreteater», sammen med Randabergs internasjonale artist, Hans-Peter Lindstrøm. Og helgen 17.-19. juni inviterer vi til stor fest og en rekke begivenheter på Randabergfjellet.

Velkommen til jubileumsfeiring i Den grønne landsbyen!

Enkelte av oss vil nok helst glemme 2021 så fort som mulig. Jeg vil ikke det. Pandemien har vist hva vi står for. For min del har året gitt gode samtaler, inspirerende diskusjoner og flere verdifulle innspill.

Alt dette forteller meg at vi er en kommune som leverer og er viktig i folk sine liv.

Jeg vil takke varmt for alle gode minner og alle jeg har møtt gjennom året, for alle smil og hilsener, kritiske og strenge tilbakemeldinger, hjertevarme og fine opplevelser. Jeg gleder meg til 2022 - året da Randaberg blir 100 år som egen kommune.

PS: Vi møtes på ordførerens nyttårsmottakelse i Varen, søndag 6. februar 2022 kl. 15.00.

Tusen takk for 2021, og et riktig godt nytt år til dere alle!

Jarle Bø, ordfører

Bildet: Fra noen av ordfører Jarle Bø sine møter og aktiviteter i året som har gått.