Vil du bli medseiler 2019?

Vil du være medseiler på Tall Ships Races sommeren 2019?

Randaberg kommune søker ungdommer mellom 15-25 år som ønsker å være med på folkefesten i juli.

The Tall Ships Races er et ungdomsarrangement for å få ungdom til å møtes i vennskapelig seilas, på tvers av nasjonalitet, kultur, religion, kjønn og sosial bakgrunn. Å seile med en av skutene under Tall Ships Races vil være en opplevelse for livet.

Seil fra Fredrikstad til Bergen
    Som medseiler får du seile med en av de tre norske skutene Sørlandet, Christian Radich (se bildet under, for motor utenfor Tungenes fyr i april i år) eller Statsraad Lehmkuhl, på etappen Fredrikstad-Sirevåg-Bergen i tidsrommet fra 13. til 21. juli.

Du får møte ungdommer fra andre land og med helt annen bakgrunn, seile og ta vare på hverandre i alle slags utfordringer og vær. Opplev havet og samholdet ombord, og kom hjem med nye erfaringer og vennskap i sekken!

Spennende
    Du trenger ikke å ha seilererfaring før, men må være ved normalt god helse. Det er en egenandel på 3 500 kr for de som blir trukket ut til å delta. Randaberg kommune og lokale sponsorer dekker resten av kostnadene. Du må ha egen reiseforsikring.

Det vil bli organisert felles reise med deltakere fra Hå kommune til Fredrikstad, og hjem fra Bergen.

Dersom du ønsker å delta, men har en utfordring med å kunne dekke egenandelen, kan du krysse av i søknadsskjemaet for at du ønsker støtte til egenandelen fra kommunen.

Søk nå!
    Høres dette spennende ut? Søk her innen 5. juni 2019.