Gratis vaksine til avgangselever

Helsestasjonen i Randaberg tilbyr nå gratis vaksine mot smittsom hjernehinnebetennelse til avgangselever/russ født i år 2000.

De som ønsker vaksine, kan ta direkte kontakt med helsestasjonen for å bli vaksinert.

- Vaksineringen skjer på helsestasjonen i Randaberg Arena, siden dette tilbudet kun gjelder de med bostedsadresse i Randaberg kommune. Russ fra Randaberg, fra alle skolene i distriktet, har da mulighet til å komme til helsestasjonen for å få denne vaksinen gratis, opplyser Anne Haukali, virksomhetsleder for helsetjenester for barn og unge i Randaberg kommune.

Helsestasjonen tilbyr vaksinering på disse dagene og tidene:

• Fredag 26. april kl. 10.00-14.00.
    • Mandag 29. april kl. 14.00-17.00.
    • Fredag 3. mai kl. 12.00-14.00.
    • Mandag 6. mai kl. 14.00-17.00.

Hvis dette ikke passer, kan elevene ringe tlf. 51 41 42 70 for å avtale tid.

- Flere ungdommer må vaksinere seg
    Folkehelseinstituttet anbefaler ungdom å vaksinere seg mot smittsom hjernehinnebetennelse.

- For oss er det viktig at de rundt 150 ungdommene i 2000-årskullet tar dette på alvor og tar vaksinen. Andelen ungdommer som vaksinerer seg mot smittsom hjernehinnebetennelse er i dag altfor lav. For å øke tallet på vaksinerte, må vi derfor tilby denne vaksinen gratis, det samme som naboene Stavanger, Sandnes og Sola gjør, sier ordfører Kristine Enger og hovedutvalgsleder Gunnar Hiim.

Du kan lese mer om ungdom og vaksine mot smittsom hjernehinnebetennelse på Folkehelseinstituttets nettsider.

Bildet under: Ordfører Kristine Enger og hovedutvalgsleder Gunnar Hiim er glad for å kunne tilby gratis vaksine til ungdom født 2000 fra Randaberg.