Vil du delta i Tall Ships Races?

Randaberg kommune søker ungdommer som ønsker å være medseilere i The Tall Ships Races 2018.

Høres dette spennende ut?
    Send e-post før 5. april til: post@randaberg.kommune.no der du oppgir navn, alder, e-post, mobilnummer og hvilken etappe du helst vil seile i.

Etappekart Tall Ships Races 2018
    Etappekart Tall Ships Races 2018. Klikk for å se større kart.

Medseilere må være mellom 15-25 år og bosatt i kommunen. Du trenger ikke å ha seilererfaring fra før, men må være ved normalt god helse. Det er gratis å delta.

- Å seile med en av skutene under Tall Ships Races vil være en opplevelse for livet. Som medseiler får du møte ungdommer fra andre land og med en helt annen bakgrunn enn din egen. Og du vil være en del av laget som skal konkurrere, seile og ta vare på hverandre i alle slags utfordringer og vær, sier fritidsleder Ingunn Moa i Randaberg kommune.

Seilrute
    I 2018 seiler The Tall Ships Races i Nordsjøen, og du kan sette opp ønske om etappe, enten fra Esbjerg (Danmark) til Stavanger (20.–28. juli) eller fra Stavanger til Harlingen i Nederland (29. juli–5. august).

I alt er du medseiler i 7 døgn, 5 døgn til havs og 2 i vertshavnen. I tillegg kommer en overnatting i Esbjerg (20.- 21. juli) før utseilingen på denne etappen.

Voksne kontaktpersoner
    Det blir organisert transport til og fra vertshavnene, og det vil være voksne kontaktpersoner i vertshavnene, som følger opp deg og andre medseilere fra regionen.