Ny vannledning i Ryggveien

Randaberg kommune skal skifte ut vannledningen i deler av Ryggveien.

I august/september starter arbeidet med å skifte ut mer enn 1 000 meter vannledning langs Ryggveien. Arbeidet starter i august/september ved E39 og avsluttes i Randabergveien våren neste år (se kart under for detaljer).

Den nye vannledningen skal legges i ny trasé i veien. Veibanen får ny asfalt etter at gravearbeidene er ferdige. Entreprenør er Byberg Maskin AS.

Arbeidet omfatter:

• Ca. 1 100 meter vannledning (Ø280mm)
    • 11 stk. vannkummer
    • Tilkobling av 29 boliger på ny vannledning.
    • Nye lysmaster med tilhørende kabel

Kontraktssummen er på cirka 7,0 millioner kroner.

Stikkledninger blir koblet på
    Stikkledningene som går fra hver enkelt boligeiendom og ut til det kommunale anlegget er private anlegg, som eies og vedlikeholdes av den enkelte huseier. Randaberg kommune og entreprenøren vil koble stikkledningene til den nye vannledningen.

- Dette betyr at vi noen steder må inn på tomten for å hente ledningen. I hovedsak gjelder dette eiendommer på sørsiden av Ryggveien, sier anleggsansvarlig i Teknisk drift i Randaberg kommune, Idar Goa.

Stengt vei under graving
    - I anleggsperioden blir Ryggveien stengt under graving. Vi vil derfor åpne opp for biltrafikk via undergangen ved E39, sier Idar Goa. Han forteller også at det etter hvert vil åpnes opp for biltrafikk fra Europris og opp til Ryggveien. Veien fra Europris vil bli rustet opp med nytt gruslag. Les hele informasjonsbrevet om gravearbeidet her.