Turvei stenges i Giljaskogen

Turveien i Giljaskogen stenges på grunn av mye vind. Natt til torsdag var det blåst ned flere trær i skogen på Grødem.

På grunn av mye vind og arbeidet som blir gjort i Giljaskogen, har Randaberg kommune sett seg nødt til å stenge turstien på grunn av sikkerheten (se skisse for stengt turvei under). Kombinasjonen av mye vind og rotvelt utgjør en fare for folk.

Sammen med entreprenøren er Randaberg kommune godt i gang med oppryddingen etter uværet og treveltene.

- Stien blir stengt frem til fredag i denne uken (28. september), fordi vi ikke ønsker folk nær utstyr og maskiner under oppryddingen. Vi må også reparere litt på selve stien og i tillegg lage noen nye stikkrenner for overvann, opplyser Teknisk drift i Randaberg kommune.