Trefelling i Giljaskogen

Tirsdag 3. juli starter arbeidet med å felle tre i Giljaskogen på Grødem.

Entreprenøren startet mandag med å gjerde inn området.

I hovedsak er det sitkagran som skal felles og fjernes. Firmaet Helleren Skog skal fjerne trærne, mens Risa AS skal fjerne røttene.

- Turstien vil i hovedsak holde åpent i anleggsperioden, men den kan bli stengt i kortere perioder, opplyser Heidi Høyland Tjelta, ingeniør i vei-, park og grøntanlegg i Randaberg kommune.

Det er ikke satt noen sluttdato for når tid fellingen av trærne skal vere avsluttet. - Varigheten er litt usikker på grunn av framkommelighet og sperring av området.

Fuglene er ivaretatt
    Sammen med Norsk Ornitologisk forening har Teknisk drift i kommunen gjort en vurdering i forhold til fuglelivet og hekking i området. Fuglene i skogsområdet skal derfor være ivaretatt på best mulige måte.