Sykle til jobben 2018

Randaberg kommune tilbyr i år alle innbyggere og alle som jobber i Randaberg kommune gratis deltakelse i «Sykle til jobben». Aksjonen starter 19. april.

Sykle til jobben-aksjonen starter 19. april og avsluttes 17. juni
    • Aktivitetskonkurranse, der du kan registrere sykling, men også gåturer, fotball og yoga.
    • Arrangeres av Norges Bedriftsidrettsforbund.
    • Formålet er å få flere til å være fysisk aktive.
    • Det er gratis å delta.
    • Du kan enten delta alene eller i lag (maksimum 5 deltakere på hvert lag).
    Les mer og meld deg på her:
    Folkehelsekoordinator Anne Grødem og ordfører Kristine Enger trør i vei!
    Over: Folkehelsekoordinator Anne Grødem (t.v.) og ordfører Kristine Enger trør igang Sykle til jobben-aksjonen 2018.
    FB-plakat Sykle til jobben

Kommunen ønsker å bidra til å få flere til å velge en aktiv reisevei. Derfor vil vi ha nettopp deg med i «Sykle til jobben» - konkurransen der alle er stjerner.

I Sykle til jobben-aksjonen kan all aktivitet registreres, og folk i alle aldre kan være med.

I Den grønne landsbyen er både hverdagssyklistene, av og til-syklistene, el-syklistene, transportsyklistene og racersyklistene stjerner. I tillegg heier vi på de som spaserer, går på rulleskøyter, står på rullebrett eller sparkesykkel, spenner fotball, svømmer eller går tur med barnevogna og bikkja.

Aksjonen starter 19. april
    - Alle kan være med i denne konkurransen, som er gratis å delta i, sier folkehelsekoordinator Anne Grødem, som sammen med ordfører Kristine Enger trør igang årets aksjon i Randaberg.

- Både det du gjør i fritiden og det du gjør i løpet av arbeidsdagen teller med. Hovedhensikten er å gjøre litt mer av fysisk aktivitet enn det vi gjør til vanlig – og litt aktivitet er jo som kjent bedre enn ingen aktivitet, sier Anne Grødem.

Sammen med ordføreren håper hun at innbyggerne i Randaberg gjør mer aktivitet enn før - også etter at aksjonen er over.

Ordføreren gleder seg
    - Denne aksjonen gleder jeg meg til å være med på. Det handler først og fremst om at jeg selv ønsker å komme i bedre form. Men det er også veldig mange andre, som bor og jobber i Randaberg, som trenger å komme i bedre form, sier ordfører Kristine Enger.

Ordføreren håper derfor at alle bedrifter i kommunen melder seg på til denne aksjonen.

- Nå har kommunen betalt inngangsbilletten, så det er gratis for alle i Randaberg å være med. Jeg oppfordrer alle arbeidsgivere og alle ansatte her i Randaberg til å delta i Sykle til jobben-aksjonen, sier ordføreren.