Randaberg kommune tar i bruk Tilskuddsportalen

Nå er det blitt enklere å finne penger til prosjekt. I Tilskuddsportalen kan lag og foreninger lete blant rundt 2.500 søkbare tilskudd.

Opprett bruker!
    Du logger deg inn eller oppretter deg selv som bruker fra denne websiden: www.tilskuddsportalen.no.

Tilskuddsportalen har egen kundestøtte, dersom du får tekniske problemer med innlogging eller bruk av tjenesten: support@tilskuddsportalen.no.

- Kommune har inngått abonnement på Tilskuddsportalen, en portal som dekker tilskuddsordninger innenfor alle kommunale arbeidsfelt, sier kultursjef Anders Jaarvik.

Enkel i bruk
    I juni skal det være internopplæring i bruk av portalen, både for ansatte i kommunen og for lag og foreninger.

- Men allerede nå kan lag og foreninger opprette sin egen bruker og gå i gang. Det er ganske enkelt å ta portalen i bruk, sier Anders Jaarvik.

- Alle lag og foreninger i kommunen kan bruke denne tjenesten. Her kan du enkelt finne fram til aktuelle tilskudd for å finansiere kommunale prosjekt. Databasen blir løpende oppdatert. Det er lett å søke og det er lett å navigere i tjenesten, sier Ingunn Moa, fritidssjef i Randaberg kommune.

Tilskuddsportalen inneholder blant annet:

• En kalender med søknadsfrister
    • En katalog hvor tilskudd er sortert på tema
    • En nyhetsoppdatering fra tilskuddsforvalterne
    • Et verktøy for å søke direkte i databasen
    • Støtte for å bli oppdatert på søknadsfrister eller andre frister man selv definerer i systemet

Kurs i juni
    For å komme i gang med bruken av portalen, inviterer kommunen til minikurs, tirsdag 12. juni. Anne-Grethe de Geus fra Tilskuddsportalen orienterer da om hvordan du kan finne riktig tilskudd (til riktig prosjekt til riktig tid) samt gi tips til bedre søknadsskriving.