On the Edge 2018

On the Edge-katalogen er klar.

Kultursjef Anders Jaarvik i Randaberg kommune
     Kultursjef Anders Jaarvik i Randaberg kommune.

- I år er det 10 år siden første gang kunst- og kulturprosjektet On the Edge ble gjennomført på fyrene langs Rogalandskysten. Da var det en del av det europeiske kulturhovedstadsåret Stavanger2008. Nå er årets On the Edge-katalog klar, sier kultursjef Anders Jaarvik i Randaberg kommune.

I programmet kan du lese om det spennende kunstprosjektet "I balanse med", som vil prege fyrene våre gjennom sommerhalvåret - med både norske og internasjonale kunstnere.

- På Tungenes er det den greske kunstneren Yiannis Kranidiotis som bidrar med installasjonen Pharos, som er det greske ordet for fyr. I tillegg er det mange andre aktiviteter i de neste månedene, som du kan lese mer om i katalogen, sier Anders Jaarvik.

Katalogen vil senere også komme i papirutgave, som kan fås på Tungenes fyr, Randaberg folkebibliotek og servicetorget i Randaberg kommune.