Vedtak sendes nå ut digitalt

Fra og med tirsdag 25. september får innbyggerne i Randaberg vedtak etter helsetjenesteloven tilsendt via digital postkasse.

- Det er gratis å opprette og bruke digital postkasse, sier fagutvikler Berit Immerstein i Randaberg kommune.

- Men dersom vedtaket ikke blir åpnet i den digitale postkassen i løpet av 48 timer, vil det automatisk bli sendt ut som vanlig brevpost til innbyggeren.

- Sikker løsning
    - Vi anbefaler alle innbyggere om å opprette digital postkasse, fordi dette gir en sikker løsning både for å motta og oppbevare viktig post fra det offentlige. I tillegg ønsker vi at flere innbyggere bruker fullelektronisk søknadsskjema når de søker om helsetjenester, sier Mona Herheim, leder for tjenestekontoret i Randaberg kommune.

- Fordelen med å bruke fullelektroniske skjema, er at søkerne vil oppleve en bedre og raskere vurdering av søknaden. Alle vedlegg som en trenger til søknaden kan lastes inn digitalt, underskriften er digital, sendt søknad går automatisk til kommunens sak- arkivsystem og søkerne har tilgang til egne lagrede skjemaer på Min Side, både de skjemaene som er under utfylling og de som er sendt inn.