Datarom flyttes

I februar 2019 blir Randaberg kommune sitt datarom og servere flyttet til Green Mountain på Rennesøy.

- Flyttingen starter fredag 1. februar på ettermiddagen og vil pågå hele lørdag 2. februar. Disse to dagene vil det være nedetid av alle systemer, opplyser digitaliseringssjef Anne H. Kvadsheim i Randaberg kommune.

Serverne skal plasseres i Atea sitt driftssenter på Rennesøy. Dataselskapet bistår derfor Randaberg kommune med å flytte utstyret.

Brukere av datatjenester i Randaberg kommune bør være obs på at det vil bli noe nedetid og ustabilitet i ukene før flytting, på grunn av nødvendige forberedelser og dataoverføring.

- Vi informerer mer om dette når vi nærmer oss dato for flytting, sier Anne H. Kvadsheim, som allerede nå ber brukerne av datatjenestene om å forberede seg på å sikre daglig drift i perioden servere blir flyttet.