Store nettverksproblemer etter strømbrudd

Flere strømbrudd på kommunehuset de siste dagene har gjort at Randaberg kommune sitt nettverk har ligget delvis nede.

Nytt mandag 28.08. kl. 15.30:
    Strømmen er tilbake på kommunehuset, og driften er normal igjen.

Nytt mandag 28.08. kl. 10.15:
    Telefonnummeret til Randaberg kommune, 51 41 41 00, er tilbake i normal drift. Telefonnumrene 416 59 729 og 416 59 945 utgår.

Nytt mandag 28.08. kl. 08.30:
    Nettsiden og fagsystemene til Randaberg kommune er nå tilgjengelig igjen, men på grunn av strømbruddet er hovednummeret (tlf. 51 41 41 00) til Randaberg kommune nede. Du kan nå Randaberg kommune på tlf.nr. 416 59 729 og 416 59 945 mandag.

Lagt inn søndag 27.08. kl. 20.00:
    Anne Hellvik Kvadsheim, IKT-sjef i Randaberg kommune, sier at strømproblemene på kommunehuset oppstod allerede torsdag. I tillegg har det vært strømbrudd både fredag kveld og natt til lørdag, som har gjort at kommunen sitt nettverk har ligget nede siden da.

- Strømproblemene i kommunehuset er ikke løst, men IKT-avdelingen fikk søndag ettermiddag koblet til strømaggregat på serverne, slik at fagsystemene og nettverket kunne startes opp igjen.

Hun sier at dette har vært en krevende situasjon for Randaberg kommune.

- Vi mener vi har gjort det vi har kunnet for å få systemene tilgjengelig så fort som mulig. For å avhjelpe situasjonen best mulig, har vi hatt ekstra oppmerksomhet på de delene av kommunen som har vært i drift denne helgen. Vi beklager alle de problemene og nedetiden dette har medført, sier Anne Hellvik Kvadsheim.