Norges mest attraktive (lands)by

Du kan nå sørge for at landsbyen Randaberg blir den mest attraktive by i Norge.

Bli med å nominere Randaberg som Norges mest attraktive by i 2017!

Reglene sier at steder som blir nominert ikke trenger å ha bystatus, men må kunne vise til resultater i form av bymessige kvaliteter.

Det er med andre ord fritt fram for alle å nominere Randaberg.

Startskuddet for konkurransen "Attraktiv by 2017" har gått. Fristen for å nominere kandidater til Norges mest attraktive by går ut 17. mars.

Prisen deles i år ut for tredje gang og retter seg mot små, mellomstore og store byer. I fjor var Asker, Hammerfest og Bodø finalister – og Bodø stakk av med seieren.

Alle kan nominere kandidater
    Ordfører Kristine Enger har allerede sendt inn sin nominasjon av Randaberg som Norges mest attraktive sted. Hun oppfordrer innbyggere og andre til å nominere Den grønne landsbyen til Norges mest attraktive by i 2017.

- Det er viktig å få så mange som mulig til å nominere Randaberg med sine egne argumenter, sier ordfører Kristine Enger.

- Vil komme til finalen
    Tre finalister vil bli utpekt i begynnelsen av april. Disse vil juryen dra på besøk til i mai, og så kåres vinneren i juni, opplyser Grete Bækken Mollan, sekretær for juryen for Attraktiv by.

- Det hadde vært så kjekt å komme til finalen og få hele juryen til Randaberg. Da tror jeg sikkert de blir overbevist om at Randaberg er Norges mest attraktive (lands)by. Derfor, jo flere som nominerer Randaberg, desto bedre. Da øker sjansene våre med en gang, avslutter  Kristine Enger.