Menn i helse

Suksessprosjektet Menn i helse kommer til Randaberg i 2018.

Informasjonsmøte, 11. januar 2018:

Er du mann? Og kan du tenke deg en framtidig jobb som fagarbeider i helse- og omsorgssektoren?

NAV, kommunene og Menn i helse jakter nå på motiverte og egnede menn til en yrkeskarriere i helsesektoren.

Trenger flere hender og flere menn
    Menn i helse er samarbeidsprosjekt mellom NAV, kommunene, fylkeskommunen, fylkesmannen, KS og Helsedirektoratet. Målet er å rekruttere flere menn til en sektor som har behov for flere hender i framtida.

Målgruppen for Menn i helse er menn mellom 25-55 år med rett til eller som mottar ytelse fra NAV. Deltakerne får tittelen helserekrutt under utdanningsløpet og tittelen helsefagarbeider etter bestått fagprøve. Det tilbys et komprimert utdanningsløp frem til fagbrev som helsefagarbeider.

Randaberg vil gjerne ha flere menn!
    Randaberg kommune har garantert for inntil 4 praksisplasser og 3 læreplasser for kullet som starter opp 2018. Det er Randaberg og Vistestølen sykehjem som skal ta imot utvalgte menn i en 12-ukers arbeidspraksis våren 2018.

På Nord-Jæren deltar Sola, Sandnes, Stavanger og Randaberg kommune i prosjektet.