Kulturstipend til bokblogger

Simen Ingemundsen tildeles Randaberg kommunes kulturstipend for 2017.

Randaberg kommunes kulturstipend har som formål å stimulere til fortsatt utvikling og innsats innenfor kulturområdet i kommunen. Kulturstipendet kan søkes både av utøvere innen idrettsområdet, og personer som driver kunstnerisk eller kulturell virksomhet. Stipendet er på 10 000 kroner.

Simen Ingemundsen fra Grødem har drevet bokbloggen Boktimmy i over to år. Han er en svært aktiv blogger, og har et stort engasjement for litteratur.

Ingemundsen er født i 1995, og studerer historie ved Universitetet i Stavanger.

I april 2018 skal Ingemundsen arrangere litteraturfestival i Randaberg med fokus på krim. Han mottar stipendet til å utvikle festivalen Blodig Alvor.

Bokfestival over tre dager
    Det vil være en festival som går over tre dager, i forbindelse med Vårmarken, med flere arrangementer rundt om i bygda og med besøk av sju forfattere. Det vil bli holdt bokprater, arrangert bokbad og forfatterne vil fortelle om sine publikasjoner og utgivelser.

Randaberg kommune håper at kulturstipendet vil gi Simen Ingemundsen inspirasjon og motivasjon til videre arbeid innenfor litteratursjangeren, og ønsker lykke til med utviklingen av den nye krimfestivalen i Den Grønne Landsbyen.