"Herremåltid" fra Domstein

Tidligere denne måneden vant Domstein Sjømat AS i Randaberg en av førsteprisene under Det Norske Måltid sin kåring av norsk mat.

Det norske måltid (DNM) er en kåring av de beste mat- og drikkeproduktene i Norge. DNM har siden starten i 2008 bidratt til å få norsk mat fram i lyset.

Domstein Sjømat har hovedkontor i Måløy, salgskontor i Oslo, samt avdelinger for produksjon og distribusjon i Oslo, Kristiansand, Stavanger, Bergen, Trondheim, Bodø og Tromsø. Selskapet er en av de største leverandørene av sjømat til det norske markedet.

Domstein fikk førstepremien i kategorien "beste villfanget sjømat".

Juryen mente Villkveite-fileten fra Domstein "gir forbrukerne anledning til å tilberede herremåltid i hverdagen, og viser hvor viktig ressurs havet er. Domstein Sjømat tilbyr kvalitetsråvarer fra norske farvann til folket. Fileten har et delikat utseende og smaker rent og ferskt".

Ansatte i Domstein Sjømat på Randaberg, sammen med ordfører og rådmann
    Over: Ansatte i Domstein Sjømat sammen med ordfører Kristine Enger og rådmann Magne Fjell. Under: Ordfører og rådmann får omvisning av regionsjef Helge Egeland og salgssjef Ketil Hatleskog (t.h.).
    Ordfører Kristine Enger og rådmann Magne Fjell besøker Domstein Sjømat i Dusavika

Ordfører-besøk
    I anledning prisutdelingen, besøkte ordfører Kristine Enger og rådmann Magne Fjell tirsdag bedriften som har adresse Tangen 6 i Dusavika.

Her fikk de en kjapp omvisning i produksjonslokalene av regionsjef Helge Egeland og salgssjefene Ketil Hatleskog og Kjell Ove Bang.

Domstein Rogaland har hatt lokaler på Randaberg siden sammenslåingen med Vest Engros i 2004. Domstein Sjømat har totalt 17 ansatte i avdelingen i Dusavika.

Domstein sine kunder er de fleste restaurantene og hoteller i regionen, samt en del kantiner og de fleste butikkene.

Domstein Sjømat leverer ferskvarer fra Egersund i sør til Odda og Sauda i nord.