Elever møter lokale bedrifter

Over to dager denne uken har lokale bedrifter presentert seg for ungdomsskoleelevene i Randaberg.

Odd Ivar Alsvik
    Odd Ivar Alsvik, Grødem skole.
    Skoleelever møter lokalt næringsliv
    Stig Dybdahl, daglig leder i opplæringskontoret for anleggs- og bergfagene (OKAB) i Sør-Rogaland (t.v.) og Bjørn Terje Middelthon, driftsleder ved Rygg Maskin, presenterte seg selv for elevgruppene i Randaberg.
    Åttendeklassinger møter det lokale næringslive
    Åttendeklassinger møter det lokale næringslivet.

I alt har tolv bedrifter i Randaberg presentert seg for mer enn 140 åttendeklassinger i Randaberg. Presentasjonene ble gitt mandag og tirsdag i Forsamlingshuset i Randaberg sentrum.

Bedriftene som deltok var:
    Score AS, Cameron Norge AS, Rogaland Elektro, Wepco AS, Harestad Bygg, Helse og omsorg (Randaberg kommune), Raft-klinikken, Stena Recycling AS, Fjellheim barnehage (Randaberg kommune), Rygg Maskin AS, Politiet og Randaberg Industries. I tillegg deltok opplæringskontoret for anleggs- og bergfagene (OKAB), sammen med Rygg Maskin.

- Verdifull informasjon
    - Det er i forbindelse med faget "Utdanningsvalg" at lokale bedrifter blir invitert for å presentere seg for våre elever, sier Odd Ivar Alsvik, rådgiver ved Grødem skole.

Ett av målene med "Utdanningsvalg" er at elevene skal gjøre bedre valg av videregående skole.

- Elevene får over to dager verdifull informasjon om yrker, utdanningsveier og framtidsmuligheter, samtidig som bedriftene får en fin mulighet til å presentere seg og sin næring, sier Odd Ivar Alsvik.

Bedriftsbesøk senere i uken
    Etter at bedriftene har presentert sin virksomhet, skal elevene velge ut hvilken bedrift de ønsker å bli nærmere kjent med. Bedriftsbesøket skjer torsdag 23. mars.