Ti år for NAV

1. juli 2016 er det ti år siden NAV ble etablert.

Nav Randaberg åpning 18. februar 2008
    NAV Randaberg ble åpnet 18. februar 2008, av daværende kommunal- og regionalminister Magnhild Meltveit Kleppa. Ministeren er her sammen med bl.a. arbeids- og velferdsdirektør Tor Saglie og Liv Steine fra NAV Randaberg (helt til venstre).

- Vi har mye å feire hvis vi tenker på hvor mye vi i NAV har gjort og lært på disse ti årene. Behovet for NAV er større enn noen gang, sa NAV-leder, Kel Tighe.

- De to siste årene har vært svært krevende for oss i NAV i Rogaland. Det har vært krevende å hver dag møte økende arbeidspress og store forventninger. Vår organisasjonen har måttet endre måten å jobbe på for at vi skal klare å møte utfordringene vi ser. Bestillingen om å tenke nytt har medarbeidere mottatt med åpne armer. Jeg er stolt over å se hvordan organisasjonen utfører arbeidsoppgaver i et omfang vi ikke har sett på mange år. Økt bruk av telefon i oppfølgingsarbeidet og nyutviklede gruppebaserte opplegg både for informasjon og oppfølging er på plass. Vi bosetter og integrerer flere flyktninger i den grønne landsbyen enn noen gang tidligere, sier Tighe.

- Jeg er veldig stolt av den jobben mine medarbeidere har gjort. Men en ting er sikkert, og det er at endringsvilje og utvikling vil stå like sentralt i årene som kommer som i årene som har gått, avslutter Kel Tighe.