Stavanger besøker Randabergskolen

Oppvekstpolitikere fra Stavanger besøkte nylig Randabergskolen, for å se hvordan Randaberg satser på IKT i skolen.

- Randabergskolen har markert seg nasjonalt, ved god bruk og innovative løsninger innenfor IKT og skole. Både Sola og Trondheim kommune har fulgt etter Randabergskolen i vår satsing på Google Apps og Chromebook, sier Odin Hetland Nøsen, rådgiver på skolekontoret, og som var den som orienterte politikerne fra Stavanger.

Under sitt besøk på Harestad skole tidligere i april, fikk Dag Mossige (Ap), Sissel Knutsen Hegdal (H) og Rune Askeland (V) en innføring om hvordan skolen har jobbet med Google Apps for Education i klassene. Politikeren fikk også snakket med elever i tredjeklasse, som skrev stil om sommer og sol på en Chromebook.

- Stavangerpolitikerne er bare noen av de som har vært på besøk, for å vite mer om hvordan vi gjør ting og for å se om dette er veien videre for deres kommune også, sier Odin Hetland Nøsen.