Sommerleker i Randaberg

Fredag ble Sommerlekene 2016 arrangert for aller første gang i idrettsparken ved Randaberghallen.

Sommerlekene 2016

Over: Agnar Pedersen er klar for Sommerleker. Klikk for å se flere bilder (Flickr). Under: Ingunn Moa fra Fritidsavdelingen er blink for svampekast (Foto: Dorethe Jensen).
    Sommerleikane 2016 Ingunn Moa

Arrangør av lekene var avdeling Fritid og Boligtjenesten i Randaberg kommune.

Ordfører Kristine Enger fikk æren av å åpne de første Sommerlekene - med gode ord, dikt og ballongslipp.

26 deltagere
    Sommerlekene er en idrettsdag for personer som mottar tjenester i boligtjenesten, eller som deltar i tilbud i fritidsavdelingen i kommunen.

26 personer og 13 ledsagere deltok på lekene, og etter oppvarming med line dance var det klart for aktiviteter: 60 meter løp, potetløp, boccia, kanonball, ringspill og våt svampe-kast.

Innimellom dette var det også pause, med lapskaus og frukt i Randaberghallen.

- Vellykket dag
    - Dette var en svært vellykket dag, der alle så ut til å kose seg. Her var det samlet mange aktive deltakere, både de som deltok i øvelsene og de som heiet fram de andre. Tanken er at Sommerlekene skal bli en fast tradisjon i samarbeid mellom fritidsavdelingen og boligtjenesten i kommunen, sier Dorethe Jensen, virksomhetsleder for Boligtjenesten.