Randabergboka 2015 er kåret

"Verdens verste rektor" heter Randabergboka 2015, kåret av alle femteklassingene i kommunen.

Topp tre i Randaberg:
    1) "Verdens verste rektor" av Marius Horn Molaug
    2) "Rivertongåten" av Jørn Lier Horst
    3) "Verdens kuleste gjeng: Sceneskrekk" av Maja Lunde

Elevene i Randaberg har denne vinteren lest seg gjennom tusenvis av sider, i ni ulike barnebøker, for å plukke ut den boken de liker aller best.

Mandag var det fortellinger, premier og festivitas på Harestad skole for å kåre "Randabergboka 2015".

Kåring av Randabergboka 2015
    Forteller Nina Næsheim på scenen på Harestad skole. Hun fortalte to historier om magi og kjærlighet.
    Femteklassingene i Randaberg var mandag samlet på Harestad skole til kåring av Randabergboka 2015
    Festivitas for å kåre Randabergboka 2015.

Disse bøkene var med i kåringen:
    1) "Den syvende nøkkelen" av Øystein Wiik
    2) "Verdens kuleste gjeng: Sceneskrekk" av Maja Lunde
    3) "Verdens verste rektor" av Marius Horn Molaug
    4) "Rivertongåten" av Jørn Lier Horst
    5) "Skoddefyrsten" av Lars Mæhle
    6) "Morkels alfabet" av Stian Hole
    7) "Guttene mot jentene" av Janne Aasebø Johnsen
    8) "Hoggormen" av Bjørn Arild Ersland
    9) "Glemmestedet" av Knut Nærum

Flest lesehester på Goa
    I forbindelse med kåringen, ble det også premie til den klassen som hadde lest flest sider ungdomslitteratur.

- Det var femteklasse ved Goa skole, som bare har én klasse på trinnet, som hadde lest flest sider, totalt 57 997 sider i klassen i løpet av prosjektet, sier Tale Østrem, barne- og ungdomsbibliotekar ved Randaberg folkebibliotek.