Mulighetsterminalen åpner i Randaberg

Onsdag 8. juni kl. 8.30 åpner Mulighetsterminalen avdeling i Randaberg. Mulighetsterminalen blir en ny møteplass for arbeidsledige i Randaberg og øy-kommunene Rennesøy, Finnøy og Kvitsøy.

Mulighetsterminalen er et møtested for arbeidssøkere som vil bygge nettverk. Tilbudet består av aktiviteter som jobbmesser, foredrag, kurs, turgrupper og tid for kaffe og en god prat. Her treffer du arbeidsgivere, rekrutterer og andre som står mellom to jobber.

Mulighetsterminalen i Randaberg har lokaler i Landsbyhuset, Randabergveien 378 (ved torget i sentrum) og vil holde åpent hver onsdag kl. 8-10.
    Kart Mulighetsterminalen

- Dette er et tilbud for alle som søker jobb, ikke bare fra Randaberg. Arbeidssøkere fra Kvitsøy, Rennesøy og Finnøy er også velkommen til terminalen i Randaberg sentrum, opplyser Kel Tighe, leder NAV Randaberg og Kvitsøy.

- Informasjon om tilbudet er allerede sendt rundt til NAV-lederne på Rennesøy og Finnøy. I tillegg kommer NAV til å sende SMS til alle arbeidssøkere i Randaberg, Kvitsøy, Rennesøy og Finnøy for å orientere om oppstarten av Mulighetsterminalen.

Terminalen startes opp som et samarbeid mellom Randaberg kommune og NAV Randaberg, med prosjektledelsen i Greater Stavanger.

Trenger frivillige
    Ordfører Kristine Enger håper at tilbudet blir tatt godt imot av arbeidssøkere.

- Samtidig ønsker jeg at arbeidssøkerne selv bidrar aktivt til å holde hjulene i gang i terminalen. Vi trenger frivillige blant de arbeidssøkende. Frivillige som kan være med å utforme innholdet, åpne opp lokalene, sette kaffen på kok, være inkluderende, kort og godt bidra til at Mulighetsterminalen i Randaberg blir et godt sted å være, sier hun.

Lokalt næringsliv bidrar aktivt
    Mulighetsterminalen i Randaberg skal være et møtested for arbeidssøkere som vil bygge nettverk.

- Her vil du treffe andre arbeidssøkende, som står mellom to jobber, for en uformell kaffe og drøs. Lokalt næringsliv og handelstandsforeningen vil være bidragsytere for aktiviteter og engasjement, sier prosjektleder Leif André Pedersen i Mulighetsterminalen.

Program for åpningen i Landsbyhuset
    Kl. 08.30: Offisiell åpning, ved ordfører Kristine Enger.
    Kl. 0845: "Å tilpasse seg nytt marked og endringer", ved Svein Kristiansen fra Smed Kristiansen.
    Kl. 0900: "Er du klar til den spennende jobbsøker-prosessen? Her er noen råd på veien", ved Dag Henrik Aas fra Talentbox.
    Kl. 0915: Informasjon om Mulighetsterminalen, ved prosjektleder Leif André Pedersen.