Glede, livskvalitet og helse

Frivillig innsats gir glede, livskvalitet og helse. Nå er årsmeldingen 2015 fra Randaberg Frivilligsentral klar.

Kirsten Clausen er leder for Randaberg Frivilligsentral
    Kirsten Clausen er leder av styret i Randaberg Frivilligsentral, og selv en aktiv bruker av flere av aktivitetene - blant annet strikkeklubben, der dette bildet er hentet fra.

Frivilligsentralen i Randaberg er et kontaktpunkt og bindeledd mellom de som ønsker å yte en ubetalt innsats i nærmiljøet og de som ønsker å motta slik tjeneste. Ifølge årsmeldingen for 2015, har det siste året vært et aktivt år, med fokus på å skape nye og gode møteplasser for folk i Randaberg.

- Synlig og sentral
    Prioriterte oppgaver i 2015 har vært å gjøre sentralen til en - synlig og tilgjengelig servicesentral, med et økende antall frivillige med høy tjenestekvalitet i et mangfoldig tilbud.

Randaberg Frivilligsentral ble stiftet 17. mars 1998. Sentralen er formelt sett en organisasjon med medlemmer fra Helselaget og Diakoniutvalget i kommunen.

Frivilligsentralen mener at en har nådd disse målene, hovedsaklig via markedsføring, nye tiltak overfor nye grupper, kvalitetssikre tjenestene og - ikke minst - ved å ivareta de frivillige gjennom jevnlig kontakt, økte tilbud og samhold i sentralen.

Spesielle utfordringer
    Utfordringer finnes, blant annet å få øke antallet frivillige, å styrke frivilligsentralen som møteplass på tvers av funksjonsnivå og å få til økt samarbeid med andre sentraler i regionen og med andre organisasjoner i bygda.

Styret og ansatte
    Styret er sammensatt slik:
    Leder: Kirsten Clausen
    Medlem: Halldis Jaatun, Helselaget
    Medlem: Einar M. Lindstrøm, Diakoniutvalget
    Medlem: Britt Thoresen, Helselaget
    Medlem: Asbjørn Johansen, Frivillig

Ansatte i Randaberg Frivilligsentral er Anne Gro Hamre, daglig leder, og Mari-Anne Gjertsen Lunde, deltidsansatt.