900 på Barnas Grønne Dag

Rundt 900 barn og voksne fra alle barnehagane i Randaberg deltok mandag 30. mai på Barnas Grønne Dag i idrettsparken ved Harestamyra naturpark.

Barnas Grønne Dag
    Her kan du se flere bilder fra Barnas Grønne Dag i Randaberg (Klikk på bildet over for å gå til Flickr).

Barnas Grønne Dag ble i år arrangert for femte gang på rad, og er et arrangement for alle barnehagene i Randaberg kommune - både private og kommunale.

Arrangementet startet kl. 10 med åpningstale av ordfører Kristine Enger. Deretter ble det varmet opp til mini-røris, som er bevegelse til musik, før alle barnehagene ble spredt utover til ulike poster på gressmattene ved Randaberghallen.

De minste barna var samlet på den ene gressbanen, de eldste på den andre. Godt med tumleplass, med andre ord.

Barnas Grønne Dag er et samarbeid mellom kommunen og Randaberg helselag. Helselaget har ansvar for en kort turmarsj med poster rundt naturparken.