800 på Tungeneskonserten

Med alle betalende, barn under 13 år og frivillige som fikk gratisbilletter til seg og følge har det vært over 800 tilskuere på årets Tungeneskonsert.

Publikum under Tungeneskonserten 21. august 2016
    Over: 800 hadde funnet veien til Tungenes fyr og konserten med Jonas Alaska og Marit Larsen søndag kveld.
     Marit Larsen på scena under Tungeneskonserten 2016
    Over/under: Marit Larsen og Jonas Alaska, begge med band, på scenen ved varden på Tungeneset.
    Jonas Alaska med band på scenen ved Tungenes fyr

- Vi er veldig fornøyde med dette, selv om vi hadde hatt plass til en god del flere. Det var en fantastisk fin kveld med fin temperatur, lite vind og en flott lyssetting fra naturen sin side. Og det lille regnet vi hadde var godt timet til stort sett å være i pausen, sier kultursjef Anders Jaarvik etter årets konsert.

Gode tilbakemeldinger
    - Vi har fått veldig mange gode tilbakemeldinger på de to artistene, og artistene selv uttrykker at de storkoste seg. Marit Larsen skriver på sin egen Facebook-side: "I wouldn't have changed a thing about today. This place is like no other (and so was the audience)".

Blir det konsert neste år?
    - Vi har ikke snakket så mye om neste år ennå. Det hadde vært kjekt å kunne gjøre det hvert år, men det er jo en god del arbeid med dette, ikke minst for de to som koordinerer det hele, Torgeir Nes fra Randaberg kommune og Eirik Gurandsrud fra Jærmuseet. Mange medarbeidere fra Randaberg kommune og Jærmuseet har stått på siden tidlig morgen, og det er lagt ned et stort dugnadsarbeid fra mange enkeltpersoner og lag og foreninger. Mange har vært med mange ganger nå, slik at vi begynner å bli ganske flinke på dette, sier Anders Jaarvik.

- Neste høst er det imidlertid åpning av Randaberg kulturscene, så da må vi nok prioritere mye av arbeidsinnsatsen inn mot dette.