- Vi vil bli lyttet til!

Den første ungdomskonferansen i Randaberg samlet 70 elever fra de tre skolene i kommunen. Sammen med ungdommene deltok også politikere og ansatte i Randaberg kommune.

Ungdomskonferanse

Initiativtagerne til den første ungdomskonferansen i Randaberg kommer alle fra Barn og unge sitt kommunestyre, f.v. Kristian Kloster (Harestad), Sania Kastrup Sømme (Goa), Karen Vistnes Haugvaldstad (Goa), Kristine Aarsvoll Bø (Harestad) og Sondre Knudsen (Grødem). Gå inn her for å se flere bilder.

Ungdomskonferansen i Randaberg hadde som mål å få ungdom i kommunen til å formidle egne erfaringer og meninger - om hvordan de opplever sin egen hverdag.

- Vi har samlet 70 ungdommer fra elevrådene ved skolene, slik at de skal få si sin mening til de voksne politikerne. Forhåpentligvis vil de høre på oss og ta med argumentene og meningene våre videre i de vedtak de skal gjøre fremover, sier de fem initiativtagerne til konferansen i kor.

- Klart vi skal lytte!
    - Det er klart vi skal lytte til ungdommene våre, sier ordfører Kristine Enger, som var mektig imponert over ungdommene som deltok i den første ungdomskonferansen.

- Ungdommene stiller veldig mange spørsmål og tar opp mange gode problemstillinger. Vi voksne går rundt og lytter til de unge, men jeg merker meg at det er gode og konkrete forslag de kommer med og som jeg ser fram til å få høre mer om etterpå, sier hun.