Seminar om kommunereformen

Stavanger kommune inviterer rådmenn og andre i kommuneadministrasjonene, som er involvert i arbeidet med kommunereformen, til et seminar om kommunereformen tirsdag 3. februar.

Hensikten med seminaret er faglig påfyll for de som jobber med kommunereformen, samt å få synliggjort eventuelle samarbeidsmuligheter i utredningsarbeidet. Til seminaret har Stavanger kommune invitert kommunene Finnøy, Rennesøy, Kvitsøy, Randaberg, Sola, Klepp, Sandnes, Gjesdal, Time, Hå, Strand, Hjelmeland og Forsand.

Program:
    Kl. 12.00: Velkommen v/ Inger Østensjø, rådmann, Stavanger kommune.
    Kl. 12.10: Ekspertutvalgets sluttrapport, v/prof. Signy I. Vabo, Ekspertutvalgets leder.
    Kl. 13.00: "Framtida for regionens næringsliv - har vi organisert oss riktig?", v/prof. Ragnar Tveterås, UiS.
    Kl. 13.30: "Scenarier 2029 for Stavanger-regionen", v/forskningsleder Martin Gjelsvik, IRIS.
    Kl: 14.15: "Stavangers tilnærming til kommunereformen", v/Kristine C. Hernes, økonomidirektør, Stavanger kommune.
    Kl. 14.30: Innlegg fra Jærrådet og andre inviterte kommuner om deres opplegg og veien videre.
    Kl. 15.15: Oppsummering av dagen, v/Inger Østensjø, Stavanger kommune.
    Kl. 15.30: Slutt.

Dette seminaret er en del av en rekke med lokale hendelser i forbindelse med kommunereformen. Det er laget forslag til framdriftsplan for kommunereformarbeidet, som skal behandles av ordførerne i samarbeidet i slutten av januar måned, og i tillegg er det utarbeidet forslag til arbeidsgrupper i reformarbeidet.