Rik og frisk eller fattig og syk?

Professor Espen Dahl fra Høgskolen i Oslo og Akershus kommer fredag til frokostmøte i Randaberg kommune for å snakke om "Sosial ulikhet i helse: En norsk kunnskapsoversikt".

Espen Dahl er professor i helse, omsorg og velferd ved fakultet for samfunnsfag ved Høgskolen i Oslo og Akerhus. Espen Dahl har blant annet ledet en ekspertgruppe som har gjennomgått faktorer som påvirker sosiale forskjeller i helse: "Sosial ulikhet i helse: En norsk kunnskapsoversikt".

- Folkehelse er et satsingsområde i Randaberg kommune, både for å bedre livskvaliteten og for dempe kostnadsøkningen i helsesektoren, sier rådmann Magne Fjell om samlingen som skal være på Tungenes fyr.

Det er rundt 50 som har meldt seg på til frokostmøtet fredag. Deltakerne får servert frokost fra kl. 08.00 til 08.30, før Espen Dahl holder sitt foredrag fram til kl. 09.30.

Ønsker du å være med på frokostmøtet? Påmelding direkte til servicetorget, tlf. 51 41 41 00.