Landsbyfestivalen 2015

Velkommen til Landsbyfestivalen 2015 i Randaberg. Festivalen blir i år arrangert for sjette gang, fra torsdag 7. til søndag 10. mai.

Landsbyfestivalen er en årlig festival som har fokus på folkehelse og fysisk aktivitet. Festivalen arrangeres i samarbeid mellom Randaberg kommune, Landsbyrittet i Randaberg, Randaberg landsbyforening, Jærmuseet, Arkeologisk museum UiS, Stavanger turistforening, Den norske kirke Randaberg, Viste Strandhotell, Randaberg Historielag, Randaberg
    helselag, Randaberg 4H, Randabergspeiderne, Randaberg Fairtrade, Syklistenes landsforbund og Randaberg Idrettslag.

Program:

TORSDAG 7. MAI:

Kl. 20.00 (Tungenes fyr): "Torsdag på Tungenes fyr" sammen med MaiJazz: Baker Hansen.

FREDAG 8. MAI:

Kl. 12.00 (Landsbyhuset): 70-års markering av frigjøringsdagen med åpning av tegneutstilling i bibliotekkjelleren i Landsbyhuset. Temautstilling i biblioteket.

Kl. 14.00 (Tungenes):
    Utstillingsåpning "Sommerleir for fyr", fyrskulpturpark på Tungenes (illustrasjonsfoto til høyre).

Kl. 19.00 (Landsbyhuset):
    U59 Ungdomsarrangement, Landsbyhuset.

LØRDAG 9. MAI:

Frokost i Randaberg ArenaKl. 08.00-10.00 (Randaberg Arena): Gratis frokost i Randaberg Arena.

Kl. 10.00 (Randaberg Arena):
    Landsbyrittet er i gang. Start og mål i Randaberg Arena.

Kl. 10.00 (Landsbyhuset):
    Tegne- og maleutstilling, FRED, i bibliotekkjelleren, Landsbyhuset.

Kl. 13.00 (Landsbyhuset):
    MaiJazz: Fra Buenos Aires til Rio, i Frivilligsentralen sine lokaler, Landsbyhuset.

Kl. 18.00 (Landsbyhuset):
    PWND: Spillkveld i bibliotekkjelleren, Landsbyhuset. Fra 3. klasse og oppover.

Kl. 19.00 (Randaberg Arena):
    Landsbyfesten 2015. Konsert med Smokie og Plumbo i Randaberg Arena.

Spørrekonkurranse
    Gjennom søndagstur-løypa er det poster med en spørrekonkurranse. Alle som har besøkt minst seks av postene og svart på spørsmålene, er med i trekningen av flere fine premier.

Deltakerbetalingen er 30 kr per person og 100 kr for familie.
    Førstepremie er et gavekort på sykkel til en verdi av 5.000 kroner.

Trekning i konkurransen foretas tirsdag 12. mai, og resultatet kunngjøres på disse sidene.
    SØNDAG 10. MAI:

Kl. 12.00-16.00 (Vistestranda): Søndagstur i landsbyen. Start og mål ved Viste Strandhotell. Sykkeltur for hele familien.  Folder med kart over alle postene og spørsmålene blir utdelt fra sekretariatet ved Vistestranda, og på de åtte postene.

Det vil være muligheter til å parkere ved Viste barnehage, rett ved Viste Strandhotell. Her kan du hente deltakerskjema med kart som hjelper deg gjennom løypa til søndagsturen.

Du kan starte hvor du vil i løypa, men svarskjemaet må leveres ved sekretariatet ved Viste Strandhotell. Arrangementet er støttet av Rogaland fylkeskommune.