Frivillighetsprisen 2014

Har du forslag til kandidater fra Randaberg til "Frivillighetsprisen 2014"?

Hvert år, rundt den internasjonale Frivillighetsdagen 5. desember, deles Frivillighetsprisen ut til en initiativrik person, lokal forening eller en gruppe som har gjort en bemerkelsesverdig innsats for samfunnet rundt seg.

Alle kan foreslå kandidater. Kjenner du noen som fortjener oppmerksomhet for sin innsats?

- Dersom noen ønsker å foreslå kandidater, må det sendes inn forslag med begrunnelse til Randaberg kommune. Deretter avgjør politikerne i hovedutvalg for nærmiljø og kultur om kommunen nominerer kandidater eller ikke, opplyser Ingunn Moa, fritidssjef i Randaberg kommune.

Fristen for å foreslå kandidater er 11. august. Send ditt forslag til Randaberg kommune, postboks 40, 4096 Randaberg, eller via e-post: post@randaberg.kommune.no.

I tillegg til èn nasjonal vinner, skal det kåres 19 fylkesvinnere. Fylkesvinneren tildeles en pris på 50 000 kroner, og vedkommende representerer Rogaland i den nasjonale kåringen.

Les mer om formålsparagrafen til "Frivillighetsprisen 2014" her.