Folkehelseprofil 2014

Folkehelseprofilen 2014 er klar. Folkehelseprofilen seier noko om korleis helsetilstanden til innbyggarane i kommunen er.

Om innbyggarane
    • Eldre over 80 år i 2020 er rekna ut til å bli lågare enn elles i landet.
    • Innbyggarar som bor aleine er lågare enn elles i landet.

Levekår
    • Innbyggarar med vidaregåande eller høgare utdanning er høgare enn landsnivået.
    • Delen born (0-17 år) som bor i hushaldninger med låg inntekt er lågare enn i landet. Låg inntekt er her definert som under 60 prosent av nasjonal medianinntekt.
    • Delen born med einsleg forsørgar er lågare enn elles i landet.

Miljø
    • Delen med skader er lågare enn i landet, vurdert etter sjukehusinnleggingar.

Skule
    • Delen 10.-klassingar som trivast på skulen er som landsnivået.
    • Delen 5.-klassingar som er på lågaste mestringsnivå i lesing er som landsnivået.
    • Fråfallet i vidaregåande skule er lågare enn i landet.

Levevaner
    • Utbreiing av overvekt er som landsnivået, vurdert etter delen menn med KMI > 25 kg/m på sesjon.

Helse og sjukdom
    • Forventa levealder for menn er høgare enn i landet.
    • Delen med psykiske symptom og lidingar er lågare enn i landet, vurdert etter data frå fastlege og legevakt.
    • Hjarte- og karsjukdom ser ut til å vere mindre utbreidd enn elles i landet, vurdert etter sjukehusinnleggingar.
    • Sjukdomar og plager knytta til muskel- og skjelettsystemet ser ut til å vere mindre utbreidd enn elles i landet, vurdert etter data frå fastlege og legevakt.
    • Tjukk- og endetarmskreft er likt landsnivået, vurdert etter talet på nye tilfeller.

Les meir