Brannvesenet 10 år

Denne uka feiret Kvernevik brannstasjon at det er 10 år siden det interkommunale brannvesenet ble etablert.

Kvernevik brannstasjon10 år er gått siden de ni kommunene Kvitsøy, Rennesøy, Randaberg, Stavanger, Sola, Sandnes, Klepp, Time og Gjesdal gikk sammen og etablerte et felles interkommunalt brannvesen.

Randaberg-ordfører Bjørn Kahrs deltok på markeringen på Kvernevik brannstasjon, og fikk omvisning på stasjonen før det var tid for kaffe og kaker.

- Fantastisk samfunnsinnsats
    Kahrs, som selv har en gammel karriere fra Brannvesenet i Bergen å se tilbake på, syntes det var stor stas å få komme på besøk på stasjonen i Kvernevik. Han takket mannskapene for den jobben de gjør, og fortalte at han flere ganger selv har sett hvor kjapt brannvesenet er på pletten når noe skjer, og hvor effektivt de jobber.

-Dere gjør en fantastisk samfunnsinnsats, og siden vi ikke har egen brannstasjon i Randaberg, så er dere jo litt våre, sa han i sin gratulasjonstale.

I dag er Brannvesenet Sør-Rogaland IKS et av landets største brann- og redningsvesen, med 13 brannstasjoner og et depot som betjener nesten 300 000 innbyggere.