Revisjon av utbyggingen i Vestre Goa

Kontrollutvalget i Randaberg mener at det tok alt for lang tid fra vedtak av reguleringsplanen i Vestre Goa, til byggingen av boliger startet. Kontrollutvalget vil derfor ha en vurdering av hele denne prosessen.

Kontrollutvalget vedtok i møte 23. oktober i fjor å bestille en forvaltningsrevisjon av utbyggingen i Vestre Goa. Utvalget har derfor bedt Rogaland Kontrollutvalgssekretariat om et prosjektmandat for boligområdet.

Formålet med prosjektet er å vurdere hvordan kommunen har håndtert boligområdet, og blant annet kartlegge og vurdere:

• Hvordan prosessen med utbyggingen av Vestre Goa ble lagt opp og gjennomført?
    • Hvordan kommunen har håndtert kjøp av areal til boligområdet?
    • Om det var deler av utbyggingsprosessen som tok urimelig lang tid?
    • Om utbyggingen er i samsvar med vedtak om boligområdet og boligpolitisk handlingsplan?
    • Hvordan hensynet til personer med vansker på boligmarkedet er ivaretatt?

I gjennomgangen vil det bli gjennomført intervjuer med aktuelle ledere i kommunen og dokumenter fra kommunen.

Kontrollutvalget i Randaberg (KUV) får denne saken til drøfting i sitt kommende møte, tirsdag 16. april. Les hele sakslisten til KUV her.

Møtene i Kontrollutvalget er åpne for publikum og presse og avholdes kl. 14.00 på møterom Randaberg, kommunehuset.