Nye utfordringer, nye satsinger

Helse og omsorg er godt i gang med flere prosjekt og satsingsområder for å utvikle og organisere tjenestene i samsvar med nye utfordringer innen helse og velferd.

Hjemmerehabilitering, korttidsbehandling i institusjon, velferdsteknologi, frisklivstiltak og folkehelse er nye prosjekt og satsinger i kommunen, for å forebygge og imøtekomme helse- og velferdsutfordringene som følger av en raskt økende andel eldre.

- Tilstrekkelig og riktig kompetanse er en forutsetning for å lykkes med nye utfordringer. Rekruttering av dyktige medarbeidere er derfor et prioritert område fremover, sier helse- og omsorgssjef Torild Lende Fjermestad.

Nytt prosjekt
    Et nytt prosjekt som startes opp nå skal gi en helhetlig beskrivelse av nye tiltak, aktiviteter og tjenester innenfor forebygging, behandling og rehabilitering i kommunen.

- Spesielt innenfor forebygging vil beskrivelsen av helse og omsorg sin satsing tangere andre tjenesteområder. Samarbeid på tvers av tjenesteområdene er nødvendig for å tydeliggjøre naturlige avgrensninger, sier Torild Lende Fjermestad.

Prosjektgruppen rapporterer til helse- og omsorgsjefen. Gruppen består av Anne Grødem, Berit Bergsholm Immerstein, Elisabeth Moe og Elisabeth Sortland Sande. Beskrivelsen av nye satsinger skal være ferdig innen utgangen av året.

- Prosjektgruppens mandat er å koordinere, samle og sørge for at fremdriften innenfor disse områdene blir målrettet, avslutter Torild Lende Fjermestad.