NAV brukerundersøkelse

Hva synes brukerne om NAV? 8. april gikk startskuddet for en felles brukerundersøkelse som skal gjennomføres ved alle NAV-kontorene i Rogaland. For å få inn nok svar er en avhengig av hjelp fra brukerne.

Innhold

    Brukere som kommer innom NAV-kontoret på kommunehuset blir spurt om de kan tenke seg å svare på noen spørsmål om hvordan de opplever service og tilgjengelighet. Dette gjør de ved å svare på en questback som ligger klar på en PC i mottaket.

    - Vi ønsker å få svar fra flest mulig av de brukergruppene som kommer til NAV-kontoret. En stor fordel er at spørreskjemaet er tilgjengelig på åtte ulike språk. Vi kan da få svar fra flere og viktige brukergrupper, sier NAV-sjef Kel Tighe.

    På første side i questbacken er det mulig å velge mellom språkene bokmål, nynorsk, nord-samisk, engelsk, polsk, litauisk, arabisk, urdu og somali.

    Alle brukere får samme spørreskjema med 25 ulike spørsmål.

    - Vi ønsker å yte best mulig service til alle våre brukere. Vi vil derfor kartlegge hva vi er gode på og hva vi må bli bedre på. Spørsmålene vil i hovedsak dreie seg om hvordan brukerne opplever service og tilgjengelighet her på NAV-kontoret.

    - Hvorvidt brukere deltar eller ikke, har selvsagt ingen betydning for eventuelle rettigheter fra NAV. Det registreres ingen persondata, og svarene er helt anonym, avslutter Kel Tighe.

    Fant du det du lette etter?

    Takk for din tilbakemelding

    Hva forsøkte du å finne?