MaiJazz jubilerer i Randaberg

Denne uken feirer MaiJazz sitt 25 års-jubileum i regionen. Tradisjonen tro presenterer MaiJazz to konserter i Randaberg; èn platedebut på Tungenes fyr og èn familiekonsert på Landsbyhuset.

Torsdag 9. mai kl. 19.30, Cirrus på Tungenes fyr:
    Trioen Cirrus har besetningen stemme, saksofon og kontrabass, og med debutplaten i hånden byr kammerjazz-trioen på intimkonsert på Tungenes fyr torsdag 9. mai kl 19.30. NRK Jazz beskrev Cirrus slik etter konserten i Stavanger Konserthus: "De tok stillheten enda lenger ned, med frankofile Eva Bjerga Haugens viskende stemme, saksofonist Inge Breisteins evigvarende sirkelpust og Theodor Onarheims elegant fleksible bass-spill." I et nært møte med de akustiske instrumentene kommer publikum i kontakt med de vakre melodiene og de snertne groovene på en helt unik måte. Musikken er lyrisk og virtuos, og lyder blant annet av indisk klassisk musikk, franske chansons og eksperimentell populærmusikk. Dette blir garantert en opplevelse i de vakre rammene på Tungenes fyr.

MaiJazz familiekonsert Lørdag 11. mai kl. 14.00, familiekonsert på Landsbyhuset:
    I år er det første gang MaiJazz besøker Landsbyhuset i Randaberg. Det skjer lørdag 11. mai kl 14.00, og MaiJazz håper publikum setter pris på denne karamellen av en familiekonsert de vil få med duoen Meg og Kammeraten Min (Martin Hagfors + Håkon Gebhardt - bildet over). De to slapp sitt debutalbum,"Det e'kke bra før det er dårlig" i fjor, og den har blitt en favoritt i mange hjem. Kanskje er dette rett og slett Knutsen & Ludvigsens arvtakere?

MaiJazz-konsertene i Randaberg arrangeres i samarbeid med Randaberg kommune.

Mer informasjon og billetter: www.maijazz.no.