Harlem Shake-rekord

Harestad skole satte fredag norgesrekord i Harlem Shake, da mer enn 700 elever og ansatte danset samtidig til de elleville rytmene.

Harestad skole satte fredag 22. mars 2013 norgesrekord i Harlem Shake da mer enn 700 elever og ansatte danset samtidig til de elleville rytmene. Med rektor Petter Hagen i front som førstedanser tok dette helt av...

Helle Johanson Lindboe og klasse-venninnen Charlotta Hagevik i 7C kom på ideen om å sette norgesrekord i Harlem Shake på Harestad skole.

- Ideen kom etter at jeg las om de mer enn 500 som tidligere i vinter danset på Hellestø. Jeg  gikk derfor til rektor og spurte om det var mulig å få til dette på vår skole, og kanskje klare å slå norgesrekorden, sier Helle Johanson Lindboe i klasse 7C.

Dette gikk selvsagt i orden - og rekord ble det. Mer enn 700 elever og ansatte deltok fredag i dansen, som originalt er sett av over 25 millioner mennesker på Youtube. Harlem Shake kan best beskrives som en kort video bestående av låta "Harlem Shake" fra artisten Baauer og to "dansescener" klippet etter hverandre.

Se video her: