Blir ny rådmann i Flekkefjord

Anne Berit Berge Ims tar permisjon fra stillingen som kommunikasjon- og næringssjef i Randaberg kommune for å bli ny rådmann i Flekkefjord.

Bystyret i Flekkefjord gjorde torsdag kveld vedtak om ansettelse av Anne Berit Berge Ims som ny rådmann i sørlandsbyen for en periode på ett år.

Anne Berit Berge Ims skal vikariere for dagens rådmann Tone Marie Nybø Solheim - også hun med forhistorie fra Randaberg kommune - fra juni 2013 til juni neste år.

Tone Marie Nybø Solheim skal over i en ny stilling som direktør i Kommunenes Sentralforbund i Oslo.

Anne Berit Berge Ims har fått permisjon fra Randaberg kommune for en periode på ett år.

- Dette er en spennende mulighet som jeg har takket ja til. Jeg gleder meg veldig til å ta fatt i en ny jobb med nye utfordringer, sier Anne Berit Berge Ims.