- En inspirasjon for alle!

Anne Marie Berg er tildelt pensjonistprisen for 2013 i Randaberg kommune.

Pensjonistprisen 2013 tildeles en person som har betydd mye for de eldre i Randaberg kommune, og som har vært aktiv i frivillig arbeid over lang tid.

Anne Marie Berg flyttet til Viste Hageby på slutten av 60-tallet, sammen med sin familie. Hun var en dame som utmerket seg ved sitt samfunnsengasjement for nærmiljøet, menighetsarbeid, kristen misjon og eldreomsorg. Da Frivilligsentralen startet opp ble dette arbeidet hennes spesielle hjertesak. Hun var med på å stifte Randaberg frivilligsentral som representant for Randaberg menighetsråd, og har vært styremedlem i alle år siden oppstarten. Her var hun med på å organisere mange frivillige aktiviteter, og var aktiv i besøkstjeneste for eldre. Berg var ikke bare aktiv i frivillig arbeid selv, hun var også flink til å få andre til å ta på seg frivillig arbeid.

Anne Marie Berg var et positivt menneske som tenkte på alle andre. Berg hadde stor arbeidskapasitet, og med sitt gode humør og smittende arbeidsglede var hun en inspirasjon for alle.

Berg ble dessverre alvorlig syk, og døde før hun kunne motta prisen. Vi vil hedre Anne Marie Berg ved å tildele henne Pensjonistprisen for 2013 post mortem. Hennes mann, Sverre Johan Berg, vil motta prisen på vegne av Anne Marie Berg.

Pensjonistprisen blir delt ut på ordførerens nyttårsmottakelse i Grødem kirke 1. januar 2014.

Eldrerådet deler årlig ut en pris til personer som på frivillig basis har gjort en spesiell innsats til glede for eldre i Randaberg. Pensjonistprisen består av en skulptur av kunstneren Anu Allikas og et diplom.