UKM 2012

Det er nå mulig å melde seg på Ungdommens kulturmønstring (UKM) 2012. Lokalmønstringen for Rennesøy, Randaberg og Kvitsøy blir i Rennesøy kulturhus lørdag 4. februar 2012.

Påmelding til UKM skjer via www.ukm.no innen 8. januar 2012. Har du ikke tilgang til internett, kan du ta kontakt med kulturkontoret for å få hjelp til påmelding.

Hva er UKM?
    UKM (Ungdommens kulturmønstring) er en av landets største offentlige satsinger på ungdomskultur og har pågått siden 1985. UKM er et nettverk av små lokale festivaler - over hele landet - hvor ungdom under 20 år kan delta med alle slags kulturuttrykk.

- UKM er delt inn i tre nivåer; lokalmønstring i de enkelte kommuner, fylkesmønstring og landsmønstring. Alle som melder seg på til lokalmønstringen får være med der. På lokalmønstringen blir det plukket ut noen deltagere som representerer kommunen i fylkesmønstringen, opplyser Ingunn Moa, fritidsleder i Randaberg kommune.

UKM Fylkesmønstringen i 2012 vil være i Tysvær 16.-18.mars.

- Skal speile bredden
    - UKM er ingen konkurranse. Juryenes utvelgelse skjer på grunnlag av originalitet, kreativitet, publikumskontakt og kvalitet, og de utvalgte deltagerne skal speile bredden i den lokale mønstringen, sier Ingunn Moa.

Lokalmønstringen arrangeres i samarbeid mellom kommunene Rennesøy, Randaberg og Kvitsøy, og vil foregå på Rennesøy kulturhus lørdag 4. februar 2012. Her kan du delta fra du er 10 år, men for å komme videre til fylkesmønstringa er aldersgrensen 13 år.

Kontaktpersoner dersom du ønsker mer informasjon:

• Kelli Rise, Rennesøy kommune, 98213578 (mønstringsansvarlig)
    • Ingunn Moa, Randaberg kommune, 90699983
    • Oddbjørg Sætre, Kvitsøy kommune, 51736312