Ordførertreff under VM

350 ordførere deltok under åpningen av ski-VM i Oslo.

I selskap med Kongeparet og Kronprinsparet hadde 350 ordførere takket ja til å delta på åpningen av ski-VM 23. februar: åpningsseremoni på Universitetsplassen og påfølgende middag i rådhuset.

Festmiddagen i rådhuset i Oslo samlet rundt 650 gjester. Blant gjestene var; Kong Harald, Dronning Sonja, Kronprins Haakon og Kronprinsesse Mette-Marit. Andre middagsgjester var Oslo bystyre, byrådet, representanter for Oslo kommune, 350 av landets ordførere, de parlamentariske lederne på Stortinget, Kulturminister Anniken Huitfeldt, Kommunal- og regionalminister Liv Signe Navarsete, Landbruks- og matminister Lars Peder Brekk, Fiskeri- og kystminister Lisbeth Berg-Hansen, Olympiatoppen, det nasjonale og internasjonale skiforbundet og medaljevinnere fra tidligere ski-VM i Oslo.

Ordførerne var også tilstede på skistadion 24. februar under kvalifisering og finale til langrenn sprint for menn og kvinner.