Mairebus 2011

Lørdag 16. april starter "vårens vakreste eventyr" i Randaberg; Mairebus 2011.

Mairebus 2011 arrangeres i perioden fra lørdag 16. april til mandag 16. mai, og det er syvende gang dette populære rebusløpet blir arrangert i Den grønne landsbyen. Arrangør er 17. mai-komitèen i Randaberg.

- Mairebus er et trivselsprosjekt som varer en fin vårmåned og alle inviteres til å delta, sier rebusgeneral og leder i 17. mai komiteen, Per Inge Kvindesland.

- Jeg håper at tiltaket kan bidra til å øke kunnskap om og interesse for lokalhistorie, geografi og kultur og stimulere til positive fellesopplevelser for både unge og eldre.

Rebusløpet omfatter 10 poster som er plassert på ulike steder i Randaberg kommune og deltagelse er gratis.

Et eget skattekart sendes ut til alle husstander i Randaberg. Kartet kan også lastes ned fra nettsidene http://www.mairebus.no eller hentes på servicetorget i kommunehuset.