Landsbykonferansen 2011

Landsbykonferansen arrangeres for første gang i Randaberg fredag 16. september 2011.

Konferansen arrangeres i Randaberghallen 16.9 kl. 9 – 15.

Formålet med Landsbykonferansen er å gjennomføre en nasjonal konferanse med fokus på helse, mat, ernæring, aktivitet og trivsel. Målet er å bidra til økt interesse for betydningen av god helse og konsekvenser av dette for den enkelte, næringsliv og det offentlige.

Eiere av konferansen er Randaberg Industries, Einar Mikal Hanasand, Raft-klinikken, Landsbyrittet, IPax og Randaberg kommune.

Under årets konferanse skal blant annet barn fra Viste barnehage og Grødem skole lage lunsjen til konferansedeltakerne, sammen med profesjonelle kokker.

En rekke spennende foredragsholdere er invitert:

• Vidar Bøe – Verdien av trening og egne mål når livet røyner på
    • Birger Svihus – Kostholdsråd – merkevare for smarte selgere eller nyttig informasjon til publikum?
    • Sofie Hexeberg – Bli frisk med lavkarbo
    • Kirsti Bjerkan – Hopp og sprett og fem om dagen
    • Åge Hareide – Få hodet på rett plass for å prestere
    • Lise von Krogh – Et sunt hverdagskosthold som alle kan følge

Etter presentasjonene vil Alex Rosén lede Landsbydebatten, hvor debatt og friske meningsutvekslinger vil råde.

Landsbytreff og Landsbyløp
    Lørdag mellom kl 10 og 14 arrangeres Landsbytreffet på torget i sentrum. Under Landsbytreffet får frivillige lag og organisasjoner i Den grønne landsbyen presentere seg, i den hensikt å rekruttere nye medlemmer og ledere.

Parallelt blir det denne dagen arrangert landsbyløp - for andre år på rad. Folk som besøker torget og sentrum i Randaberg kan derfor veksle mellom å heie på deltakerne og besøke de ulike lag og foreninger i kommunen.

Les mer om Landsbykonferansen på deres egen egen hjemmeside. Påmelding til konferansen skjer helt frem til konferansestart.